Kubańskie linie lotnicze będą latać dzięki Rosji

Rosja pomoże w naprawie uziemionej w większości floty kubańskich linii lotniczych Cubana - poinformował wicepremier Rosji Jurij Borisow. Samoloty mają być naprawione do końca roku.

Aktualizacja: 26.01.2019 07:24 Publikacja: 26.01.2019 03:29

Kubańskie linie lotnicze będą latać dzięki Rosji

Foto: Javier Bravo Munoz [GFDL 1.2 (http://www.gnu.org/licenses/old-licenses/fdl-1.2.html) or GFDL 1.2 (http://www.gnu.org/licenses/old-licenses/fdl-1.2.html)], via Wikimedia Commons

Cubana musiała zrezygnować z obsługiwania większości połączeń krajowych ze względu na brak zdolnych do latania maszyn. Firma była zmuszona pożyczać samoloty od innych linii lotniczych.

Większość samolotów linii Cubana to rosyjskie i ukraińskie iljuszyny, tupolewy i antonowy - jest tak m.in. dlatego, że sankcje USA uniemożliwiają Kubie zakup samolotów wyprodukowanych przy udziale firm z USA. Problemy finansowe Kuby utrudniają jej kosztowne naprawianie samolotów.

Jednak po spotkaniu rosyjsko-kubańskiej międzyrządowej komisji w Moskwie Borisow poinformował, że strony podpisały umowy o serwisowaniu samolotów. Wicepremier Rosji nie poinformował, jak duże będą koszty tej operacji.

- Kubańska flota (powietrzna) będzie odtworzona w 2019 roku - poinformował wiceprezydent Kuby Ricardo Cabrisas. - Uzgodniliśmy, że w przyszłości stworzymy centrum serwisowania na Kubie, które będzie zajmować się flotą powietrzną, aby uniknąć powtórzenia się obecnej sytuacji.

W maju 2018 roku jedna z maszyn leasingowanych przez linie Cubana, 39-letni Boeing 737, rozbiła się. Zginęło wówczas 113 osób znajdujących się na pokładzie.

Borisow mówił również o postępach planu zmodernizowania linii kolejowych na Kubie przez Rosję. W 2017 roku Koleje Rosyjskie poinformowały, że negocjują sprawę wyremontowania ponad 1000 kilometrów torów na Kubie i stworzenie połączenia obsługiwanego przez kolej szybkich prędkości między Hawaną a Varadero.

Cubana musiała zrezygnować z obsługiwania większości połączeń krajowych ze względu na brak zdolnych do latania maszyn. Firma była zmuszona pożyczać samoloty od innych linii lotniczych.

Większość samolotów linii Cubana to rosyjskie i ukraińskie iljuszyny, tupolewy i antonowy - jest tak m.in. dlatego, że sankcje USA uniemożliwiają Kubie zakup samolotów wyprodukowanych przy udziale firm z USA. Problemy finansowe Kuby utrudniają jej kosztowne naprawianie samolotów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Polityka
Péter Magyar: Węgrom nikt nie pomagał. Dlaczego teraz my mamy pomagać Ukrainie?
Polityka
Rośnie fala przemocy wobec polityków. „To przypomina najciemniejszą erę Niemiec”
Polityka
Wielka Brytania skręca w lewo. Czarne chmury nad konserwatystami
Polityka
Morderstwa, pobicia, otrucia, zastraszanie. Rosja atakuje swoich wrogów za granicą
Polityka
Boris Johnson chciał zagłosować w wyborach. Nie mógł przez wprowadzoną przez siebie zmianę
Materiał Promocyjny
20 lat Polski Wschodniej w Unii Europejskiej